Bromo

16 april 2023 - Bromo, Indonesië

Bromo vulkaan

Vanaf Semarang hebben we de trein gepakt richting Surabaya met één specifieke reden; de zonsopkomst zien met uitzicht op de Bromo vulkaan. Dit betekende wel een nacht met weinig slaap, de tour begon om 23:30 toen werden we opgehaald bij het hotel door onze tourguide Rina. Na een rit van 2 uur was het tijd om over te stappen in een 4x4, omdat de wegen vanaf dat punt met een normale auto niet begaanbaar zijn.

IMG_5476IMG_5471IMG_5399

Het was nog een uur rijden naar het uitkijkpunt, vanaf waar we de zonsopgang zouden bewonderen. In het donker kwamen we aan, en omdat het een van de meest toeristische trekpleisters van Java is, was het zelfs zo vroeg in de ochtend al druk van de mensen. Rina bracht ons naar een rustig plekje waar we een fantastisch uitzicht hadden. Dit hadden we echter nog niet helemaal door omdat het nog zo donker was. Maar toen de eerste zonnestralen over de bergen kwamen, stonden we voor een adembenemend uitzicht! En we hadden zelf geluk, de afgelopen dagen was het bewolkt geweest waardoor het zicht beperkt was, maar wij hadden het geluk dat de zon zelf nog even door de wolken scheen.

IMG_5366IMG_5355IMG_5375IMG_5385

Na te hebben genoten van het mooie uitzicht was het tijd om naar de voet van de Bromo vulkaan te rijden om naar de krater te beklimmen. Helaas zat dit er voor Tisha niet in. Ze voelde zich gedurende de nacht/ochtend niet helemaal lekker. Gelukkig krijgen jullie wel foto's te zien omdat ik wel de krater ben opgeklommen. Eenmaal boven aangekomen stonk het er ontzettend naar rotte eieren. Waarschijnlijk is dit bij alle actieve vulkanen zo. Maar ondanks de stank was ook hier het uitzicht prachtig.

IMG_5452IMG_5460IMG_5425IMG_5450IMG_5415

Na het beklimmen van de Bromo vulkaan kregen we eerst nog een ontbijt, omdat het pas rond 8 uur s' ochtends was. Na het ontbijt zat de tour erop, en werden we weer met de 4x4 richting de auto gebracht die ons bij het hotel zou afzetten. Na een vermoeiende maar onvergetelijke nacht/ochtend doken we bij aankomst weer onder de dekens om wat slaap in te halen.

1. Bodine De Jong:
    16 april 2023
    Wat gaaf en leuk Tisha en Jesse! Geniet van de laatste dagen en tot snel
  2. Nancy Blogg OMA:
    16 april 2023
    WAT geniet ik van jullie foto's !!! Ik bekijk ze meerdere malen!! Wàt stinkt het hè zo'n vulkaan!!! maar wel prachtige foto's!!! Dit is de REIS VAN JE LEVEN!!!! GEEN MOOIER LAND DAN INDIE!!!! MijN geboortegrond!!
    Zouden die foto's ook afgedrukt kunnen worden?? Niet allemaal ...kan ik ze ook aan mijn zus laten zien...en bewaren..bedankt !! Oma
  3. Elly:
    24 april 2023
    Jeroen vertelde over jullie reis. Leuk om dit allemaal te lezen. Goed geschreven en prachtige foto's. Een reis naar je roots, Tisha. Hartelijke groet, Elly