Chiang Mai

17 maart 2023 - Chiang Mai, Thailand

Dag 4

De wekker stond vandaag om 7 uur, omdat er om 11 uur een vlucht naar Chiang Mai op de planning stond. Nadat we waren ingecheckt en onze backpacks in het hotel hadden gedropt, zijn we het oude centrum van Chiang Mai ingegaan. We kregen meteen een heel ander gevoel dan in Bangkok. De stad kwam veel rustiger en gemoedelijker over, terwijl het tóch de op een na grootste stad van Thailand is.

We begonnen met het verkennen van de stad bij een bezoekje aan de tempel Wat Phra Singh. Ook een bezoek aan de Wat Chedi Luang kon niet ontbreken. Deze is door aardbevingen deels ingestort.

IMG_4154[2377] IMG_4173[2373]IMG_4223[2375]tishaNa een lange dag zijn we gaan eten in een restaurant onder een enorme mangoboom vol met rijpe mango's. Van deze mango's maakte het restaurant verse gerechten en desserts. Deze moesten uiteraard geproefd worden. Helemaal aangezien het mango seizoen in Thailand is. Dit is ook duidelijk te zien. Overal waar je kijkt verkopen ze mango's, mango smoothies, mango sticky rice, je kan het zo gek nog niet bedenken of ze verkopen het. IMG_4253[2374]

Dag 5

We begonnen de dag door het bezoeken van, je raad het al, een tempel. Je ontkomt er in Thailand niet aan. Het land staat er vol mee. Helaas mocht Tisha niet naar binnen, aangezien de tempel alleen betreden mocht worden door mannen. Vrouwen mogen bepaalde tempels niet in omdat ze menstrueren, en dit volgens het boeddhisme de tempel onrein maakt.

IMG_4271[2376]

IMG_4212[2379]Na de tempel hebben we de tuktuk naar het centrum gepakt. We waren het lopen in de hitte wel even zat. We hadden al genoeg gelopen, aangezien Chiang Mai vol leuke marktjes en kraampjes staat.

Zo zijn we de dag geëindigd bij een sfeervolle food market, waar heel veel verschillende soorten eetkraampjes stonden en ook livemuziek aanwezig was.

72bb3cf3-c888-474d-8b9a-6fe4739086c6[2378]

1. Nancy Blogg OMA:
    17 maart 2023
    Ik geniet van jullie prachtige foto;s....Oma
  2. Dominique:
    17 maart 2023
    Wat een prachtige reis maken jullie! En in een week tijd al zo veel gezien en gedaan!
    Kijk uit naar jullie volgend blog ❤️😘
  3. Oma Tiny:
    17 maart 2023
    Geweldige foto’s en fijn om jullie indrukken van jullie reis te lezen, fantastisch hoor👌😍